czspenderu
Ekumakad.cz ›› Témata
 
 

f_icon.svg.png

Fair & Bio obchod

logo-bananas-sub_cz_yellow1.jpg

susy_logo_whiteclaim_background_small-2-.jpg

pestujplanetu_logo_web.png

mcf_logo_print.jpg

 

Spolupracujeme:

 

Témata

Fair trade

Fair trade nebo spravedlivý obchod (někdy se mu říká také partnerský, solidární nebo alternativní obchod) je způsob obchodování, který pomáhá k soběstačnému rozvoji chudým producentům z rozvojových zemí. Ekumenická akademie patří k průkopníkům tohoto obchodování u nás a to pokud jde o šíření informací i samotné obchodování. Zde najdete naše vlastní i cizí články k tématu.

Pohádka z čajových hor

5. 4. 2009 - Eva Vlčková
Text je převzatý z magazínu Lidových novin, 9.1.2009.
Díky podpoře Ministerstva zahraničních věcí ČR mohla redaktorka Lidových novin Eva Vlčková odjet do horké Indie a na vlastní oči se přesvědčit, jaký vliv mají u nás prodávané čaje ze systému Fair Trade na jejich pěstitele v dalekém Dardžilingu. Nahlédněte i vy!

I spravedlivý obchod na rozcestí?

21. 3. 2009 - Jiří Silný
Text poprvé vyšel v Britských listech dne 18.3.2009

Jak jsem fotil pro Fair Trade

9. 8. 2008 - Pavel Jirouš
I takto může vypadat práce dobrovolníka Ekumenické akademie aneb jak se Pavel rozhodl zapojit do systému Fair Trade.

Fair Trade - výuka „odpovědného“ obchodování

6. 5. 2008 - Projekt Futura
Výrobcům ze zemí třetího světa už dávno nepodávají pomocnou ruku jen humanitární organizace. Na zlepšení jejich životních i pracovních podmínek přispívá prakticky každý zákazník, který si z obchodu odnese zboží s nálepkou Fair Trade.

Spotřeba výrobků Fair Trade v ČR

5. 5. 2008 - Green marketing
Maloobchodní obrat s produkty Fair Trade dosáhl v roce 2007 v České republice 27 milionů korun. Nejvíce Češi nakupují Fair Trade kávu, čaj, čokoládu a další cukrovinky. To je výsledek průzkumu, který mezi dovozci výrobků Fair Trade provedl letos v březnu Green marketing ve spolupráci s Asociací pro Fair Trade a Společností pro Fair Trade.
Výsledky průzkumu, který provedl Green Marketing ve spolupráci s Asociací pro Fair Trade a Společností pro Fair Trade.

Češi loni dali za výrobky Fairtrade 25 milionů korun

11. 3. 2008 - ČTK
Češi loni za výrobky nesoucí značku Fairtrade, která je symbolem takzvaného spravedlivého obchodu, utratili zhruba 25 milionů korun. Ve srovnání s rokem 2006 to bylo o 15 milionů korun více. Vyplývá to z údajů Asociace pro Fairtrade. I když prodej zboží Fairtrade v Česku roste, potenciál tuzemského trhu podle odborníků není zdaleka využit, protože mnohé obchodní řetězce, jejichž roční obrat se pohybuje v desítkách miliard korun, se zatím zdráhají tyto výrobky do své nabídky zařadit.

Solidární ekonomika

26. 2. 2008 - Jiří Silný
Ač se to možná při pohledu ze současných Čech a Moravy nezdá, ekonomický systém, který nás dnes obklopuje, je jen jedním z mnoha. Existuje množství alternativ, z nichž řada z nich je přitom výhodnější pro člověka, společnost i životní prostředí. Článek vyšel v Literárních novinách 51/2007

Férový obchod zatím bez řetězců

18. 1. 2008 - Radana Čechová
Káva, čaj, kakao, třtinový cukr, rýže, sušenky a cukrovinky, marmelády, sušené ovoce a oříšky. To jsou výrobky, které u nás již běžně naleznete s označením "fair trade" ve specializovaných prodejnách a obchodech zdravé výživy. Ale jen tam. Řetězce zatím až na dvě výjimky nic nenabízejí.

Cesta do El-Ceibo

25. 9. 2007 - Lukáš Lédl a Tereza Reichová
V rámci půlroční cesty po Jižní Americe Lukáš a Tereza strávili tři měsíce v oblasti Alto Beni v družstvu El-Ceibo. Na vlastní kůži zkusili nejen práci pěstitelů kakaa, ale i způsob jejich života a nahlédli tak pod pokličku projektu Fair Trade. Čtěte dále a nechte se unést nejen barvitým vyprávěním, ale i doprovodnými fotografiemi autorů.

Fairtradové kondomy

11. 9. 2007 - Rikke Bruntse-Dahl
Spojte bezpečný sex s podporou myšlenky spravedlivého obchodu
Převzato z New Consumer Magazine – The UK´s hottest Ethical Lifestyle Magazine.
Dostupné dne 7. září 2007 na <a href="http://www.newconsumer.com/">www.newconsumer.com</a>

Spravedlivý obchod v číslech

17. 6. 2007 - Klára Hendlová
Výroční zpráva německé certifikační organizace TransFair Germany za rok 2006.
Ke stažení s obrázky a formátováním ZDE.

Obchod může být spravedlivý i šetrný

30. 5. 2007 - Hugo Charvát
Kdo kupuje Fair Trade? Proč? Jaké jsou současné trendy Fair Trade? Na tyto otázky i mnohem více reaguje autor Ekolistu Hugo Charvát v článku Obhcod může být spravedlivý i šetrný.

Daň solidarity uvalena na drobné producenty kakaa z CONACADO

6. 5. 2007 - Klára Hendlová
Jako odpověď na žádost o podporu od malých pěstitelů kakaa v Dominikánské republice, vyvíjí společnost Rovné šance (Equal Exchange) tlak na prezidenta republiky, aby zrušil daň jejíž právní základ je nelegální a diskriminující. Daň byla uvalena na malé rodinné skupiny pěstitelů a drobné firmy produkující kakao, tradičně dominující ve výrobě kakaa v Dominikánské republice.

Spravedlivý obchod v diskontních řetězcích - Dokument

28. 11. 2006 -
Stanovisko německé firmy GEPA k prodeji spravedlivě obchodovaného zboží v diskontních řetězcích

Férový obchod je nejlepší reklama

5. 9. 2005 - Michal Kabelka
Epert na reklamu z agentury Copywriter Mbac se zamýšlí v týdeníku Strategie nad důležitostí Fair Trade pro pro reklamu.

Poválečná Angola

21. 7. 2005 - Jana Mazancová
Angola prožívá svůj třetí rok míru. Válka trvající bezmála čtyřicet let přivedla zemi k ekonomické, sociální i přírodní nestabilitě. Obnova je dlouhodobým a nesnadným procesem, nicméně již nyní lze vidět první úspěšné kroky.

Poctivý obchod se konečně začíná prosazovat i v naší zemi

21. 7. 2005 - Michal Kabelka, Ladislav Monhart
Odvrácenou stranou soupeření supermarketů o nejnižší ceny jsou otřesné podmínky, za nichž nabízené zboží vzniká. Poctivý obchod přináší alternativu.

Rozhovor: jak pomáhá Fairtrade

21. 7. 2005 - Helen Harrison
Helen Harrison z britského Oxfamu si povídala s Irene Lembusi, osmiletou dcerou Rosie Lembusi, která prodává svou vypěstovanou kávu britské Fair Trade společnosti CaféDirect.

Káva a příroda

21. 7. 2005 - Pavel Chmelař
Zajímavosti o kávě

Káva první ligy

1. 6. 2005 - Tomáš Tožička
Finalista letošní Bundesligy ve spolupráci s Fairtrade organizací El-Puente představil v květnu kávu Schalke 04. Tento projekt má pomoci producentům z chudých zemí Latinské Ameriky. Hráč Marcel Bordon z Brazílie, který je kmotrem této akce říká: „Jsem rád, že můj tým podporuje myšlenku spravedlivě obchodované kávy. Férovost platí ve sportu – a měla by hrát důležitou roli i ve světovém obchodě.“

« | 1 | .. | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | »

 

 
 
 
Ekumenická akademie

Sokolovská 50
186 00 - Praha 8 - Karlín
tel./fax: +420 272 737 077
ekumakad@ekumakad.cz
www.ekumakad.cz
IČ: 638 36 009